יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

לשון הרע באינטרנט הלהגיב למאמר המשמיץ?

עו"ד מומחה למחיקת ביקורות שליליות מהאינטרנט
בין אם אתה הקורבן של לשון הרע או הוצאת דיבה באינטרנט, לפני שאתה מחליט על דרך התגובה, קרא מאמר זה!
אל תמהר.

אם אתה שוקל להגיב לביקורת משמיצה ושלילית באינטרנט , אל תמהר. קח את כל הזמן שבעולם קודם כל כדי להחליט אם בכלל להגיב למאמר המשמיץ ואם החלטתה לבסוף להגיב,  כדי לשקול את האופן והטון הנכון של התגובה.

מסיבות רבות,  התגובה הראשונית שלנו לביקורות או לכתבות שליליות ומשמיצות באינטרנט נוטה להיות מאוד רגשית. אם אתה מגיב למשמיץ בכעס או עם תסכול, ההשלכות  הכלכליות והאישיות יכולות להיות ארוכות תווך. תגובות רגשיות להשמצות באינטרנט עלולות לנפח את המשבר ולהעמיק את הנזק למוניטין.

ישנה סיבה נוספת מדוע כדאי לך לשקול את התגובה שלך ללשון הרע באינטרנט או לביקורת שלילית באתרי ביקורות עסקים בזהירות. באופן טבעי, אם כבר הושמצת באינטרנט אתה תרצה לשמור על כל פגיעה במוניטין למינימום. לכן, כדאי להימנע מביצוע כל פעולה שתוצאותיה עלולות לגרום לחשיפה נוספת של הביקורת. כמו הוספת שמן למדורה, בכל פעם שהודעה מתווספת לביקורת, כוחו של דף האינטרנט שבו הביקורת כתובה גודל בעיניי מנועי החיפוש. זה ימשוך יותר תשומת לב לביקורת
המקורית.

האם אני צריך להגיב על ביקורת שלילית בכלל?
לפני שאתה משיב לביקורת שלילית או ללשון הרע באינטרנט, זכור שלכל מה שאתה אומר יכולה להיות השפעה עצומה על המוניטין שלך בטווח הארוך ואם מדובר בחברה ציבורית או בסטארט-אפ  אז השפעה יכולה להיות על מחיר המניות ועל יכולת גיוס משקיעים.
מה שלא תחליט לעשות, אל תהמר על המוניטין שלך.


כמה פעמים אני צריך להגיב על ביקורת?
אם אתה מחליט לכתוב תגובה לביקורת השלילית או ללשון הרע באינטרנט, ודא שאתה לא הולך להיכנס לדיאלוג שלא נגמר עם המאשימים שלך. אם החלטתה להגיב לביקורת שקרית אמור את שלך ותו לאו. בגלל זה כדאי לחשוב טוב טוב לפני שמגיבים.

לפני שאתה מגיב לביקורת רעה או לשון הרע באינטרנט, שקול להיעזר בייעוץ מקצועי. אל תנסה להתעסק במה שאתה לא מבין אלא אם לא נשארה לך כל ברירה.

By: Yair Cohen

עו"ד מומחה למחיקת ביקורות שליליות מהאינטרנט