יום שבת, 30 בנובמבר 2013

פרסום ביקורות מזויפות באינטרנט על ידי מתחרים

עורך דין לשון הרע
פרסום ביקורות מזויפות באינטרנט על ידי מתחרים מהווה חבלה תעשייתית של ממש בעידן הדיגיטלי.  התופעה של פרסום ביקורות מזויפות  באינטרנט על ידי מתחרים נואשים הרבה יותר נפוצה ממה שרובינו היינו רוצים להאמין. חברות חדשות  בעיקר הן הקורבן מספר 1 לביקורות אינטרנט מזויפות. האשמים בזיוף ביקורות באינטרנט  יהיו בדרך כלל בעלי עסקים מבוססים החוששים מן התחרות החדשה. ברוב המקרים ישלחו המזייפים ביקורות חיוביות על העסק של עצמם וכן ביקורות שליליות במיוחד על העסק המתחרה. ברוב  המקרים, בקורות אינטרנט מזויפות נוטות להיות קיצוניות ולכן מסעדות פגיעות במיוחד לביקורות מזויפות.

מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת הרווארד תחת הכותרת, "לזייף את זה עד שאתה עושה את זה " מגלה כי בעלי מסעדות עצמאיות מגלים נטייה גבוהה במיוחד לכתיבת ולשליחת ביקורות מזויפות על המתחרים.
מסקנת החוקרים הייתה כי כ  16% מכל הביקורות באינטרנט  על המסעדות הן למעשה הונאה וזיוף.
ניסיון משרד עורכי הדין שלנו מלמד שהמספר האמתי של ביקורות אינטרנט מזויפות  הוא גבוה הרבה יותר, בסביבות ה60%.

בכל שנה אנחנו מסירים מהאינטרנט מאות ביקורות החשודות כמזויפות.
אם מפעיל האתר אינו מסוגל להוכיח שהביקורת שהתלוננת עליה היא אמתית ומוצדקת, הוא יהיה חייב להוריד אותה מהאתר או שיהיה מחויב בהוצאת לשון הרע בעצמו.
אני לא מכיר הרבה מפעילי אתרים שיהיו מוכנים לקחת על עצמם סיכון כל כך גדול. הרבה יותר פשוט וזול זה פשוט להוריד.
אם אתה בעל עסק חדש, במיוחד מסעדה, עמוד על המשמר!

ליעוץ עם מישרד עורכי הדין כהן דיוויס , צור קשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הוסף רשומת תגובה